Αίγυπτος στην καρδιά του σκουός (μέρος Β: Αλεξάνδρεια)

IMG_4292γράφει ο Πέτρος Τζαμαλούκας

Σε προηγούμενο άρθρο σας περιέγραψα την πρώτη εβδομάδα του ταξιδιού μου στην Αίγυπτο και συγκεκριμένα την διαμονή μου στο Κάιρο. Μετά λοιπόν από μια κουραστική πρώτη εβδομάδα προπόνησης με τον Omar El Borolossy και την Εθνική Αιγύπτου ήρθε η ώρα του ταξιδιού για την Αλεξάνδρεια και το δεύτερο μέρος της προετοιμασίας μου. Λόγω ενός προβλήματος που προέκυψε με τον οδηγό που θα με μετέφερε από το Κάιρο στην Αλεξάνδρεια η λύση που προτιμήθηκε ήταν αυτή του λεωφορείου. Δεν θα σας συνιστούσα αυτή την εμπειρία αλλά μετά από τρεις ώρες ήμουν τελικά στην δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Αιγύπτου.

Εκεί την φιλοξενία μου και όλες τις διευκολύνσεις για την προπόνηση μου ανέλαβε ο πολύ καλός παλιός μου φίλος Mohamed Elkeiy από τους πιο σημαντικούς ανθρώπους του σκουός στην Αλεξάνδρεια. Η καθημερινή μας προπόνηση μοιραζόταν ανάμεσα στα δύο μεγάλα clubs της πόλης, το Alexandria Sporting Club με 12 γήπεδα και το Smouha Club με 9 γήπεδα, τα οποία απείχαν μεταξύ τους μόλις ένα χιλιόμετρο και ήταν τεράστια country clubs που είχαν εγκαταστάσεις για πάρα πολλά αθλήματα. Μαζί με εμένα την ίδια χρονική περίοδο ήταν στην πόλη για προπόνηση και δύο παίκτες από την Κολομβία, τον Dario Andres Sandoval και τον Ronald Palomino, και με τους οποίους μοιραζόμασταν ένα μεγάλο διαμέρισμα. Η καθημερινότητα μας ξεκίναγε με πρωινή προπόνηση στο Alexandria Sporting Club μεταξύ μας αλλά και με την Heba El Torky, No 27 κόσμου στις γυναίκες, και τον Marwan El Shorbagy, παίκτη της πρώτης εικοσάδας στον κόσμο. Το απόγευμα κατευθυνόμασταν στο Smouha Club όπου και παίζαμε μαζί με τον Fares Dessouki, Νο 20 στον κόσμο στους άνδρες και για τον οποίο λένε ότι μέσα στο 2015 θα μπει στην πρώτη πεντάδα, επίσης με  την αγωνιστική ομάδα του Smouha αλλά και με την μεγάλη ελπίδα για τα επόμενα χρόνια του γυναικείου παγκοσμίου σκουός, την Mariam Metwally.

Πέραν όμως από την προπόνηση μου παρατηρούσα και μάθαινα τις νέες μορφές προπόνησης στα juniors και ήταν πραγματικά εκπληκτικό να βλέπω κάθε μέρα, πρωί και απόγευμα, όλα τα γήπεδα να είναι γεμάτα μόνο από μικρά παιδιά της αγωνιστικής ομάδας και τους προπονητές τους! Εκεί πραγματικά ένιωσα ότι χτύπαγε η καρδιά του σκουός όχι μόνο της χώρας αλλά και του κόσμου. Στα βίντεο και τις φωτογραφίες που επισυνάπτονται παρακάτω ελπίζω να σας μεταφέρω για λίγο στο κλίμα που συνάντησα.

Κλείνοντας θα ήθελα να επισημάνω τις δομές που υπήρχαν τουλάχιστον όσων αφορά το χτίσιμο της νέας γενιάς πρωταθλητών ξεκινώντας από την μαζική εκμάθηση του αθλήματος από έμπειρους πρώην επαγγελματίες παίκτες και τώρα προπονητές στα τοπικά club του Καίρου και της Αλεξάνδρειας και την μετέπειτα προώθηση των επίλεκτων juniors στα ομοσπονδιακά προγράμματα προπονήσεων στο Cairo Stadium.

Ήταν μια καταπληκτική εμπειρία που σύντομα θα επαναληφθεί ίσως και με την συμμετοχή κάποιου γκρουπ με παίκτες από την Ελλάδα ή μεμονωμένων παικτών που θα ήθελαν να νιώσουν αυτή την εμπειρία και να βελτιωθούν στο παιχνίδι τους ενώ θα είμαι στην διάθεση σας για οποιαδήποτε διευκόλυνση και οργάνωση του ταξιδιού.